Impactul social media asupra industriei hoteliere

Postat pe Miercuri, 29 Noiembrie 2017

impactul social media in industria hoteliera turism blog caliromViața virtuală a luat amploare în ultimii 5 ani, în special datorită rețelelor de socializare precum Facebook, Twitter, Instagram sau chiar LinkedIn. Din ce în ce mai mulți oameni preferă să interacționeze prin social media decât în viața reală. Asta din cauza lipsei de timp, a comodității și simplității pe care o oferă social media dar și datorită avansului tehnologic din aria mobilă și inteligentă.

Este mai simplu și mai comod așa, iar evoluția tehnologică vine să susțină acest tip de interacțiune, care are din ce în ce mai mare impact în toate domeniile și industriile. Cea hotelieră este inclusă aici, desigur.

Social media are ecou și în domeniul hotelier pentru că ea schimbă modul de interacțiune dintre client și hotelier. Iar acest lucru înseamnă trenduri noi în industrie prin deschiderea unor noi căi de a comunica și interacționa cu oaspeții. Haideți să vedem care sunt acestea.

1. Experiența înainte de toate

Conform unui studiu realizat de Cornell Center for Hospitality Research, millenialii (persoanele născute între 1980 și 2000) vor reprezenta 50% din numărul de oaspeți/călători din Statele Unite până în 2025. Luând în considerare că generațiile care le urmează, și anume „Generația AO” sau "Always ON", adică cei născuți între 2000 și 2020, care sunt influențați încă de mici de conectivitatea generată de accesul rapid la oameni prin internet (social media), situația devine mai clară. Aceștia nu își doresc ceva ce au mai experimentat deja, ci vor să învețe ceva nou și mai profund din călătoriile lor prin lume.

2. Parola este: mobil

Oaspeții noilor generații sunt tineri, entuziaști și spontani și utilizează telefonul sau tableta pentru a se descurca peste tot în lume. Booking-ul, rezervările și cumpărăturile și le fac online, acesta fiind modul pe care îl preferă de a rezolva lucrurile. Sunt tech-savvy și vor folosi mobilul pentru a da notă hotelului dar și pentru tranzacțiile pe care le au de făcut. Trendul este spre tehnologiile user-friendly mobile care creează experiențe noi, inedite și personalizabile. În acest sens am creat special pentru hoteluri aplicația mobilă InfoStream, tocmai pentru a satisface acest public din ce în ce mai numeros.

3. Business travel presărat cu leisure

Cel mai adesea îi vom regăsi în călătorii în interes de serviciu, dar fiind pasionați de experiențe în sine, vor căuta să îmbine utilul cu plăcutul pe cât posibil. Ei sunt mai health-conscious iar un lucru la care dau atenție sunt facilitățile legate de sănătate, fitness și well-being pe care le pune la dispoziție hotelul. Hotelurile eco reprezintă o altă atracție pentru acest public mai empatic, iar dacă le oferiți opțiuni gluten-free, vegetariene și vegane în meniu, sau la micul dejun, i-ați câștigat pe viață.

4. Atenție la reputația online!

Știați că în 2014 doar, 70% dintre oaspeți au fost influențați de Twitter în alegerea hotelului? Nu mai puțin de 60 de milioane de tweets au menționat cuvântul hotel, însă doar o treime dintre acestea au menționat termenul vacanță. Iar asta spune multe.

Așadar, atenție la reputația online de pe Twitter, Facebook dar mai ales aplicații de nișă precum TripAdvisor, Yelp sau AirBnb, deoarece pe viitor, cel mai important criteriu de alegere al unui hotel vor fi notele și review-urile acordate online.

Acestea fiind spuse, o atitudine proactivă la aceste trenduri poate fi vesta de salvare pentru multe hoteluri în era digitală și mobilă în care ne aflăm. Noi avem soluțiile necesare pentru ca hotelul dumneavoastră să aibă succes în era social media. Pentru mai multe informații, nu ezitați să ne contactați.