Nevoile oaspeților din era digitală de la experiența hotelieră

Postat pe Joi, 11 Mai 2017

nevoile oaspetilor din era digitala de la un hotelEra digitală a adus cu ea atât avantaje tehnologice cât și provocări în ceea ce privește poziționarea hotelului pe piață și mai ales atragerea clienților. Odată cu boom-ul platformelor online și al aplicațiilor de tip AirBnb, metodele tradiționale de brand awareness nu mai au rezultatele scontate, în era tehnologizată în care am intrat.

Mai mult, și poate chiar mai important de atât, profilul oaspetelui hotelier din era digitală este cu totul diferit față de cel tradițional. Așadar, provocările sunt cu atât mai multe și mai mari, pentru managerii de hoteluri, de a menține un anumit nivel de ocupare a camerelor. Să nu mai vorbim de fidelizarea oaspeților din era digitală.

Înainte de a trece la subiect și a detalia care sunt nevoile actuale de la o experiență hotelieră a acestui public în continuă creștere, haideți să vedem care sunt caracteristicile călătorului din era digitală.

Cine este oaspetele hotelului din era digitală?

Conform unui studiu condus de Cornell Center for Hospitality Research, până în anul 2025, generația celor născuți după 1980, obișnuiți cu tehnologiile digitale și mass media, vor reprezenta 50% din totalul numărului de turiști din Statele Unite. Această categorie numită și „Generația Y”, reprezintă profilul oaspetelui din era digitală.

Oaspeții din era digitală sunt copiii generației 60’-70’.

După cum era de așteptat, experiența hotelieră tradițională nu se mai pliază pe nevoile acestora. Cel mai adesea, oaspeții din era digitală sunt nomazi digitali în căutarea unei experiențe pline de semnificație în călătoriile lor, dincolo de aparenta lipsă de esență afișată prin folosirea exacerbată a social media.

Scurtă descriere a oaspetelui din era digitală

Oaspeții din era digitală sunt interesați de particular, de local, de experiențe unice pe care le pot personaliza după bunul plac. Definiția luxului în accepțiunea lor înseamnă în special experiența personalizabilă pe care i-o poate oferi hotelul, mai mult decât icre negre la micul dejun sau prosoape din cel mai fin bumbac egiptean la baie.

Cel mai adesea îi veți recunoaște după rucsacul din spate, camera foto și telefonul mobil sau tableta pe care le-au folosit pentru rezervarea online făcută din timp. O bună parte din ei lucrează remote, de aceea vor fi interesați de acces gratuit la internet și viteza acestuia atunci când aleg un hotel.

Așteptările lor de la un hotel sunt în principal legate de tehnologiile smart de care dispune acesta. Sunt atrași de sisteme de room acces și plata serviciilor cu telefonul mobil, în principal de tehnologiile mobile care să le facă ședera mai ușoară și mai comfortabilă. Dar haideți să vedem care sunt cele mai importante nevoi ale acestui public de la experiența hotelieră.

Nevoile pe care oaspeții din era digitală le au de la experiența hotelieră

1. Socializare – Și aici nu ne referim la conexiune rapidă la internet și rețele sociale online, deoarece acestea se subînțeleg. Oaspeții din era digitală doresc ca hotelul să fie un hub de socializare și interacțiune, într-o lume în care socializarea este din ce în ce mai rară. Hotelurile care reușescă să aducă oamenii împreună în spațiile comune, unde care oaspeții să poată lucra, coabita și bineînțeles împărtăși experiențe sunt cele mai căutate la ora actuală. Pentru aceasta am creat special soluția InfoStream, o platformă și o aplicație online de interacțiune între client și dumneavoastră.

2. Tehnologii Smart mobile – Statisticile arată că oaspeții din era digitală sunt avizi consumatori de tehnologii mobile. Nivelul de incorporare al tehnologiilor mobile în hotelul dumneavoastră va dicta succesul acestuia pe piață în vremurile în care ne aflăm. Aici ne referim aici la aplicații mobile, sisteme inteligente în cameră, room acces cu telefonul mobil etc. Soluțiile noastre din pachetul Senso Guest au fost special concepute pentru satisfacerea acestei nevoi, prin incorporarea tehnologiei mobile moderne în camera de hotel.

3. Experiențe personale unice - Mai mult decât oricând, o nevoi importană a oaspeților din era digitală este experiența personală plină de semnificație. Acest lucru se poate realiza în mai multe moduri, însă scopul final este crearea de experiențe noi pentru oaspete. Vă puteți orienta spre conceptul de lifestyle hotel, prin facilitarea de experiențe hoteliere dincolo de pereții acestuia. O altă idee ar fi să puneți la dispoziția oaspetelui o experiență hotelieră holistică, prin care acesta are ocazia să „guste” din stilul local cu toate simțurile sale. Acest deoarece pentru oaspetele din era digitală hotelul nu este doar un loc de dormit, ci un spațiu în care se creează și se trăiesc experiențe personale noi și cu totul unice. De aceea, în era hospitalieră digitală, accentul s-a mutat de la hoteluri de lux pe hoteluri lifestyle, unde serviciile au rămas de top, însă dispare aspectul de plictis.

4. Stilul de viață chiar și în vacanță - Paradoxal, chiar dacă alimentația a devenit din ce în ce mai toxică și nesănătoasă, din ce în ce mai mulți oameni sunt preocupați de un stil de viață sănătos. Oaspeții din era digitală reprezintă o bună parte dintre aceștia. Mai mult, ei doresc să rămână fideli acestui stil de viață chiar și atunci când se cazează la un hotel. Curente precum veganismul, minimalismul sau zero waste încep să redefinească nevoile oaspeților din hotel. În acest sens, la mare căutare sunt hotelurile budget minimaliste, cele eco-friendly sau zero waste, sau cele care dispun de preparate vegetariene/vegane. În alte cuvinte, hotelurile care susțin un stil de viață mai sănătos, mai conștient, cu respect totodată la mediul înconjurător. Lifestyle este astfel noua definiție a luxului din hotel, și anume luxul de a-ți putea continua stilul de viață chiar și atunci când ești cazat la hotel. Iar această nevoie are o pondere din ce în ce mai mare în rândul oaspeților din era digitală.